سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
فضیلتها چهارگونه اند : یکی از آنها حکمت است که قوامش اندیشه است . [امام علی علیه السلام]
 
امروز: دوشنبه 103 اردیبهشت 17

 

خصوصیا ت جسمی: از جمله قد، وزن، رنگ پوست و مو و چشم، رنگ لباسهایی که بتون میاد شناخت اعضای مختلف بدن مثل: چشم،گوش، پا، دست و ... مثلا کسی که پای قوی تیزرویی داره به درد فوتبال و اونیکه قد بلندتری داره بدرد بسکتبال و والیبال می خوره فردی که یافته انرژی خاصی درون انگشتانش نهفته است مطمئنا در رشته های نقاشی و خوشنویسی و کارهای ضریف دستی موفق تر است.

خصوصیات روحی و اخلاقی: باید به دقت در خود بیندیشید و خصوصیات روحی خود را پیدا کنید تا بتوانید او را پرورش دهید و در انتخابها و تصمیم گیری هایتان موفق تر باشید. مهربان، خوش اخلاق،لجباز، بدبین، گوشه گیر، شوخ، اجتماعی و... مثلا فردی که گوشه گیر و خجالتی است اگر هنگام انتخاب شغل،کار بازاریابی را انتخاب کند مطمئنا نمی تواند در این رشته موفقیت کسب کند.

ترس و انزجارها: وقتی نسبت به ترس خودآگاهی پیدا کنید و آن را به نوشته تحریر در بیاورید تازه می فهمید بعضی از مواردش بدون دلیل یا غیر منطقی بوده و یا اینکه آن را ریشه یابی کرده و کم کم راههای عاقلانه مقابله با آن را بدست آورید.

علائق و استعدادها: علاقه به چیزی می گویند که آن را دوست دارید ولی استعداد چیزی است که زمینه آن در شما وجود دارد و کافی است که شما آن را شکوفا کنیدمثل اتعداد در نقاشی، شعر، بازیگری، خوانندگی و...

نقاط ضعف و قوت: اگر مطالب گذشته را خوب کار کرده باشید در اینجا راحت تر می توانید نقاط ضعف یا قوت خود را پیدا کنید.

موفقیتها و شکستها: در مسائل مختلف زندگی از قبیل شرکت در مسابقات مختلف، انتخاب رشته تحصیلی، شغل، کنکور، ازدواج و تصمیمهای مختلفی که گرفته اید.

توانائیها: تواناییهای خود را با توجه به خصوصیات بیابید و بدانید دارای چه توانمندیهایی هستید. و به قول معروف برای چه کاری ساخته شده اید.

اهداف: هدف خود را از زندگی مشخص کنید البته می توانید هدفهای خود را دسته بندی کرده و به اهداف بلندمدت، میان مدت و کوتاه مدت تقسیم کنید.حتما یک چشم انداز20 یا30 ساله از زندگی خود داشته باشیدو بعد در طول آن اهداف 5ساله زندگی خود را بررسی کرده و در آخر اهداف کوتاه مدت سالانه ماهیانه هفتگی و روزانه. این می شود یک برنامه ریزی تمام عیار. تمام این اهداف باید برای رسیدن به آن هدف بلند مدت (هدف اصلی) باشد

شناخت وظایف: مثلا باید بدانید چه وظایفی در قبال خود، افراد و گروههای مختلف دارید. مثلا وظایف نسبت به:

خود: احترام به خود، وظایف شرعی

خانواده: در برابر والدین، همسر، فرزندان، خواهر برادر

اجتماع: احترام به حقوق دیگران، وظایفمان در قبال حکومت، رای دادن

خوب عزیزان من کسی که وظایف خود را بشناسد و به آن عمل کند به طبع خیلی از مشکلات بوجود نمی آید و در نتیجه زندگی موفق تری خواهد داشت. انشاء الله در پست های آینده در رابطه با  وظایفمان در رابطه با افراد مختلف مطالب برایتان می نویسم ولی اگر شما علاقه دارید بیشتر در این رابطه بدانید به کتاب رساله حقوق امام سجاد(علیه السلام) که یک کتاب کوچک هم هست مراجعه کنید.


 نوشته شده توسط اصفهانی در سه شنبه 87/5/22 و ساعت 12:0 صبح | نظرات دیگران()
درباره خودم

بانو
اصفهانی
یک بانو ؟! که سعی می کنم توی زندگی موفق باشم

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 12
بازدید دیروز: 0
مجموع بازدیدها: 41088
جستجو در صفحه

خبر نامه