سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
دانشمند زنده ای میان مردگان است . [امام علی علیه السلام]
 
امروز: سه شنبه 103 اردیبهشت 18

به نام یگانه منجی عالم

پروردگار عالم و آدم که در زمان آفرینش انسان از مقام خلافت اللهی او گفت و گو میکند (انی جاعل فی الارض خلیفه) و در نحوه آفرینش او از مبدا واحد انسانی سخن می گوید؛ (انا خلقناکم من نفس واحده ) در مقام تعریف و توصیف کمالات انسانی و اوصاف مرد و زن را یکسان و هماهنگ کنار هم بیان می دارد؛ (ان المسلمین و المسلمات و المومنین و المومنات و القانتین و القانتات . . . )

همان گونه که هنگام اصطفا و انتخاب، عده ای از مردان را برای رسالت و تحقق اراده الهی انتخاب کرده، بر می گزیند؛ (ان الله اصطفی ادم و نوحا وال ابراهیم و ال عمران علی العالمین)

گروهی از زنان را نیز برای تحقق کلمه الله و ظهور مشیت ربوبی انتخاب نموده، معرفی می کند؛ (یا مریم ان الله اصطفاک و طهرک واصطفاک علی نساء العالمین).

نیز آنچنان که برخی از رادمردان عرصه توحید و ستم ستیزی را از بین مردان برگزیده و معرفی می کند؛ ( قد کانت لکم اسوه الحسنه فی ابراهیم و الذین معه اذ . . .) بعضی از زنان توحیدی و نمونه را نیز به جامعه اسلامی می شناساند؛ (ضرب الله مثلا للذین امنوا امرأت فرعون اذقالت رب ابن لی عندک...)

همچنین در عرصه خانواده و اجتماع، این دو صنف از نوع انسانی را کفو و شریک یک دیگر معرفی نموده، حمایت یکی را توسط دیگری تامین می نماید؛ (هن لباس لکم و انتم لباس لهن) و در عین حال تمایزات صنفی را که نه کمال مرد و نه نقص زن محسوب می شود، با عناوینی همچون (الرجال قوامون علی النساء) تذکر می دهد. و این همه و بسیاری دیگر ، از شناخت دقیق و تسلط وجودی و علمی الله بر هستی خبر می دهد؛(ألا یعلم من خلق و هو الطیف الخبیر )

امروز دانشمندانی که مادی ،غ یر عقلانی و غیر وحیانی می اندیشند، با نگرشهای متفاوت تاریخی، جامعه شناسانه یا روانشناسانه به مقوله مرد و زن، باورهایی غلط و انحرافی را به ذهنها منتقل می سازند و بر پایه این بنیان غلط ، عده ای به حکومت مردها و مردسالاری فتوا می دهند و دسته ای دیگر به زعامت زنان نظر می دهند و برخی نیز سرگردان حکم مردها را به زنان و حکم زنها را به مردان به عنوان تساوی حقوق و یکسان سازی جامعه سرایت می دهند؛ غافل از اینکه تسویه ومساوات تنها در فرضٍ موضوعِ واحد امکان پذیر است.

ظهور شخصیت زن در جایگاه اصلی و انجام رسالتهای سنگین و مسئولیتهای الهی و انسانی او و نحوه راهیابی به کمال واقعی اش اقتضا می کند تا آرای باطل و نظرات غیر صحیح تحلیل و تبیین شده، فساد یا نقض آن نظرات آشکار گردد.

در دنیای امروز و به اصطلاح متمدن، نه به هویت حقیقی زن توجه شده و نه جایگاه اصیل و واقعی او شناخته شده؛ بلکه به عنوان دفاع از حقوق زن و ادعای تساوی حقوق مرد در مقابل زن و زن در برابر مرد بدترین و سهمگین ترین ضربه را بر هویت زن وارد آورده و آن موجودی که حکم الهی به عفاف و حجاب او رفته و پرده نشینی که به منزله باطن و جان جامعه است ، برای او تقدیر شده ، به سخیف ترین وضع بدل شده و شاهد بازاری شدن برای او کمال و جمال معرفی شده است:

در کار گلاب و گل حکم ازلی این بود ***** کان شاهد بازاری وین پرده نشین باشد

سخن ناشر کتاب زن در آیینه جلال و جمال - ایت الله جواد آملی


 نوشته شده توسط اصفهانی در سه شنبه 85/9/14 و ساعت 11:8 صبح | نظرات دیگران()
درباره خودم

بانو
اصفهانی
یک بانو ؟! که سعی می کنم توی زندگی موفق باشم

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 0
بازدید دیروز: 15
مجموع بازدیدها: 41091
جستجو در صفحه

خبر نامه