سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
عمل کننده بی بصیرت، مانند رونده دربیراهه است . هر چه تندتر رود از مقصد دورتر شود [امام صادق علیه السلام]
 
امروز: دوشنبه 103 اردیبهشت 17

عزیزان من یکی از مهارتهای زندگی و در واقع اولین مهارت، مهارت خودآگاهی و خودشناسی است . تا خودتون را نشناسید نمی توانید زندگی موفقی داشته باشید. در ثانی خیلی زشت آدم 40 ، 50 سال عمر کرده باشه، وقتی ازش می پرسن تو کی هستی، نتونه جواب بده، دیگه روت نمی شه سوالهای بعدی رو بپرسی بعضی ها هم ممکنه بهشون بربخوره که این چه سوال ساده ایه، دستت درد نکنه یعنی بعداز یه عمر زندگی کردن خودمون رو نمی شناسیم ؟ خوب حالا مشکل نداره ، شما حرفای من رو تا آخر بخون، بعد ببین آیا خودت رو شناختی یا نه؟

خود آگاهی را می توان خلاصه کرد در آگاهی از خصوصیات، نقاط ضعف و قوت، علائق، استعدادها، تواناییها، خواسته ها، ترس و انزجارها، اهداف و وظایف

هدف از خودآگاهی چیزی نیست به جز اینکه به تمام ویژگی های خود نگریسته و تصمیم بگیرد چگونه بشاد حالا شرح و توضیح مطالب، تا براتون جا بیفته

خصوصیات شخصی مثل نام و نام خانوادگی و مشخصات شناسنامه ی که از آگاهی های ابتدایی هر کسی هست

آگاهی از موقعیت زندگی : به فرض بدانیم خانواده تان در چه سطح اجتماعی ، فرهنگی، اقتصادی هستند و آن را به خود بباورانید ، مثلا اگر پدر و مادر پیری دارید یا به خاطر مشکلاتی سواد بالاایی ندارند، مسآله را به خود باورانید و همه اش پیش دوستانتان خجالت نکشید یا بدانید از نظر مالی در چه سطحی هستید و انتظارات بیش از آن از خانواده خود نداشته باشید و هر از چند گاهی که دوستانتان وسیله جدیدی می خرند شما  هم نخواهید مثل او باشید و یا مثلا برای ازدواج موقعیت واقعی زندگی خود را بشناسید و با فردی شبیه به موقعیت زندگی خود ازدواج کنید، ایده ال پردازی نکنید و در خیالهایتان به بچه کارخانه دار یا فلان وزیر و مقام ازدواج نکنید.

فرهنگ و تمدن  آداب رسوم کشور خود منطقه خود و در آخر خانواده خود را بشناسید و به آداب و رسوم صحیح احترام بگذارید و طریقه مقابله با آداب و رسوم ناصحیح را یاد بگیرید.

ادامه مطالب را در یادداشت بعدی براتون می نویسم


 نوشته شده توسط اصفهانی در شنبه 87/5/5 و ساعت 12:0 صبح | نظرات دیگران()
درباره خودم

بانو
اصفهانی
یک بانو ؟! که سعی می کنم توی زندگی موفق باشم

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 3
بازدید دیروز: 0
مجموع بازدیدها: 41079
جستجو در صفحه

خبر نامه